קצת לידע כללי על הדפסת קנבס ?

במהלך השנה אנחנו עוברים על אלפיי תמונות שנשלחות אלינו ובודקים את התאמתן להגדלה.
לא כל התמונות שנשלחות אלינו הן באיכות מספקת להגדלה על קנבס ולהדפסה מכיוון שאיכותן ירודה.
בימינו אין מודעות לגביי איכות תמונה ראויה להגדלה ואנשים חושבים שתמונה שנראית טוב בקטן על מסך הטלפון הנייד תראה טוב גם בהגדלה על מסך המחשב.
השיטה שלנו כדיי לבדוק איכות תמונה אינה בדיקת הפיקסלים או הרזולוציה , אלא למעשה הגדלת התמונה על מסך המחשב ובדיקת החדות שלה.
אנחנו מגדילים את התמונה ע"י תוכנת פוטושופ ומדמים את הגודל הרצוי בהדפסה על מסך המחשב , כך שלמעשה אנחנו עוברים את מידות המסך וגוללים עם העכבר לעבר כל חלקיי התמונה ורואים ויזואלית אם כל חלקיי התמונה חדים.
כמובן שתמונה שנשלחת אלינו בנפח נמוך מאוד אינה קבילה כבר מההתחלה, כמו תמונות בנפח של עד 100 או 200 קילו בייט.
כמו כן, תמונות שנשלחו אליכם בוואטסאפ או תמונות שהורדו מפרופילים בפייסבוק אינן איכותיות מכיוון שנפח התמונות הוקטן ולכן הן כבר לא בנפח המקורי שלהם .
הדרך הפשוטה ביותר לבדוק איכות תמונה למי שאין פוטושופ הינה להגדיל את התמונה על מסך המחשב ולראות אם היא לא מתפקסלת ונישארת חדה.
נהוג לחשוב שחדות הדפסה על קנבס שונה מהדפסה על נייר פוטו, אך למעשה אין זה נכון, מכיוון שבימינו איכות הקנבס השתפרה ולמעשה שכבת הציפוי של הבד חלקה כמו נייר פוטו ולכן חדות ההדפסה כמעט זהה.
הדיו שמשתמשים בימינו הינו דיו פיגמנטי דליל יותר ולכן ניתן ליצור חרירי הדפסה צרים יותר בראש ההדפסה והחדות גבוהה יותר, להבדיל מדיו סמיך שלו נידרשים חרירי הדפסה רחבים יותר ולכן ההדפסה הינה בקווים פחות חדים, שיטה זאת קיימת עדיין בסוגי דיו אקו סולבנטיים, או דיו לאטקס, או דיו UV אשר הם סוגיי דיו סמיכים יותר בגלל החומרים החזקים שבדיו שהם למעשה כמו דבק שנועד להידבק למשטח ההדפסה ולחסוך את השימוש בציפוי לכה.
סוגיי דיו אלו הם למעשה פחות עמידים ודוהים עם הזמן מכיוון שהם מכילים חומרים מאכלים שאוכלים את הדיו עם הזמן וגורמים לצבע לדהות, להבדיל מדיו פיגמנטי על בסיס מים שאינו מכיל ממסים שאוכלים את הדיו.
בנוסף חשוב שהמשטח שעליו מדפיסים לא יהיה חומצי, מה שיגרום גם גן לאכילת הדיו ולדהייתו עם השנים, לכן חושב להדפיס על משטחים ללא ACID ונטולי חומציות .