למה אסור לתלות בבית תמונות בהדפסת סולבנטית     

חובה לקרוא ולהיזהר


אנחנו מדפיסים אך ורק בדיו פיגמנטי על בסיס מים, ללא ריח ובעל תקן אנגלי המתאים לסביבה ביתית.

הרבה שואלים אותנו מה ההבדל בין הדפסה סולבנטית לבין הדפסה פיגמנטית ?
אז החלטנו לעשות סדר בענינים ולהכניס אתכם לסודות שמאחורי הקלעים של עולם ההדפסה על קנבס ולשתף אתכם בשיקולים המסחריים העומדים בפניי המדפיסים עצמם.


להלן ההבדלים בין סוגיי הדיו

הדפסה פיגמנטית:
הדפסה פיגמנטית מתייחסת להדפסה ע"י יסודות צבע אבקתיים שמומסים באמצעות מים ומודפסים על מגוון רחב של חומרים , אך החשוב מכל זה שהדיו המופק הינו דיו בטוח לשימוש מכיוון שאינו מכיל רעלים.
הדיו עצמו מופק מאבקה שהבסיס שלה נמצא  במינרלים ופולימרים המצויים במחצבי קרקע, לדוגמא בסלעי חרסית וכדומה.
סלעים אלה נטחנים לרמת פודרה דקיקה או ננו אבקה ואז מוסיפים להם את הפיגמנט הרצוי ומדללים אותם במים.
הדיו אינו רעיל ומכיל מינרליים ופולמרים שאינם מזיקים ואינם מתנדפים לאחר הייבוש ולכן מותר לשימוש להדפסות קנבס לסביבה ביתית.
זהו דיו שכמעט זהה בתכונותיו לדיו הביתי שאנו משתמשים כדיי למלא את המחסניות במדפסות הביתיות. אך הדיו הפיגמנטי המקצועי שמשתמשים בהדפסות קנבס או הדפסות פוטו מכיל תוספים נגד דהייה ועמיד נגד קרניי UV שפולטת התאורה הביתית. וכמו כן דיו זה מסונן באמצעות פילטרים וממברנות כדיי שלא יכיל ליכלוך העלול לסתום את ראשי ההדפסה העדינים של המדפסות (פלוטרים).
כדי שהדיו הפיגמנטי יהיה עמיד לתנאי חוץ , או כנגד שריטות קלות, נוזלים וכדומה , אז ניתן לצפותו (אך לא חייב) באמצעות לכה פולימרית על בסיס מים. ניתן לקרוא על הלכה שבה אנחנו מצפים את הדפסי הקנבס שלנו בלינק הבא.


הדפסה סולבנטית / אקו סולבנט:  (דיו שאסור להשתמש בו לתנאי פנים)
בהדפסה סולבנטית משתמשים בדיו בתוספי פיגמנט כמו בדיו הפיגמנטי , אך הבסיס של החומר יכול להיות שמן בתוספת עופרת , או טינר, או מוצרי בנזן (תוצר נפט).
השימוש בחומרים אלו נועד להגביר את התאחדות הדיו עם מדיית ההדפסה על מנת שיהיה עמיד לפגעי מזג אויר ותנאי חוץ.
השימוש בחומרים מסיסים אלה מגביר את הנידוף החריף שמריחים כאשר מתקרבים להדפסים מסוג זה, גם על נייר וגם על קנבס.
בשנים האחרונות היצרנים של מוצרי דיו אלה הצליחו להתגבר על ריחות הלוואי הנפלטים מהדיו והמציאו מושג הנקרא אקו סולבנט. (אקולוגי) אך למעשה זוהי אותה גברת בשינוי אדרת, מכיוון שהם הצליחו למנוע את ריח הלוואי החריף באמצעות הכנסת חומרי נידוף מהירים המייבשים את המדיה, אך הבסיס של החומר הרעיל עדיין קיים ומתנדף בצורה איטית יותר ויכול להצטבר בסביבה סגורה כמו בית או משרד.

לכן למען בריאותכם חשוב לדאוג להדפיס את התמונות שלכם אצל בית עסק המבצע הדפסה על קנבס או הדפסה על נייר רק באמצעות דיו פיגמנטי על בסיס מים ולא באמצעות דיו סולבנטי.